Fragt

Når fragt skal opsættes skal der tages stilling til hvilken leverandører som skal benyttes. Afhængigt af produkt er det ikke alle leverandører som velegner sig. De to mest populære for alm. b2c webshops er Postnord og GLS.

Hvis man har større produkter der skal afsendes er eks. Danske Fragtmænd også en mulighed.

Der skal tages stilling til om man vil kører med fast pris på fragt eller lade varerne afgøre prisen.

Der skal også tages stilling til om man ønsker at sende uden omkostning når beløbet er eks. højere end 500 kr.

Der skal tages stilling til om der skal sendes til udlandet og i så fald hvilke lande.

For kunder hvor prisen er afgørende kan fri fragt gøre en stor forskel for konverteringer. Omvendt æder det også af overskuddet for små ordre. Det kan generelt ikke anbefales at have fri fragt for alle forsendelser. Kig på nærmeste konkurrenter og se hvad de gør. Det er dem som du skal kæmpe med om kunderne.

Når der er styr på hvilke leverandører og metoder som der ønskes at sende med skal der tages stilling til hvordan integration oprettes.

Der kan laves direkte integration for webshop til hver leverandør eller der kan vælges en løsning som Shipmondo der har lavet det tunge arbejde. Istedet opsættes der kun integration fra webshop til Shipmondo.