facebook

Tak for din besked!

Vi har modtaget din besked og vil vende tilbage hurtigst muligt.

Menu
Kontakt os:
+45 71 74 28 28

4 Tricks til at optimere webshop checkout

Reducer frafald på checkout flow med disse simple tricks. Undgå at kunden forsvinder på det vigtigste tidspunkt i checkout processen. Disse tricks kan udføres på under 1 dages arbejde for bedre design.

Udgivet:

Optimer webshop checkout design med disse tricks

Der er mange muligheder for at optimere sit checkout flow og man behøver ikke stille sig tilfreds med standard checkout som webshop levere.

Muligheden for at customize checkout med egen template eksisterere på de fleste webshops

Reducer muligheder for at forlade checkout

Hvis checkout flow består af standard footer og header så kan kunden blive afledt af menuer og andre links som leder kunden væk fra checkout. Ved at reducere mængden af information på siden kan kunden holde fokus på checkout delen.

Udover at reducere mængden af indhold, så reducere man også risikoen for at kunden ved et uheld navigere sig selv væk fra checkout delen og mister interessen for købet.

En footer kan indeholde megen information og links, og alt dette er irrelevant på checkout.

Vis troværdighed i checkout

Erstat footer men en meget mindre footer som kun indeholder det som kunden har brug for at se, det gælder nemlig:

  • Vis vigtig information omkring virksomheden som eks. navn, adresse, kontakt info og cvr.

  • Vis Trustpilot anmeldelser eller fra andre kilder.

  • Vis at man er tilstede på de sociale medier

Mere omkring checkout flows:

Angiv link til om-os siden

Troværdighed gives bedst ved at fortælle en god og troværdig historie omkring virksomheden. Kunder handler ikke med virksomheder men med folkene bagved. Derfor kan man fortælle sin historie og vise billeder af folkene bagved.

På denne side kan også vises kort til firmaet. Billeder af virksomheden osv.

Angiv link til kontakt siden for yderligere optimering

Suppler om med en god kontakt side hvor virksomhedens adresse gengives sammen med telefon og email. Husk at bruge en ordentlig email som ligger på din webshops domæner og ikke en gmail eller hotmail adresse.

Angive hvornår kunder kan forvente at få svar på deres email henvendelse og hvornår man er tilrådighed på telefonen.

KONKLUSION

Kort opsummering

  • Opret selvstændig template til checkoutflow med minimal header og footer med bedre design

  • Undgå at kunden navigere væk fra siden ved uheld eller bevidst via dårligt design

  • Angiv links til Om os og Kontakt siden for større troværdighed

  • Angiv virsomhedens oplysninger i footeren

  • Angiv anmeldelser fra andre glade kunder

Rigsarkivet

Lad os arbejde sammen om at bygge noget stort!

Bliv en af vores samarbejdspartnere og lad os bygge fede løsninger som skaber værdi for jer og jeres kunder.

Udgivet:

Bliv kontakt af os