facebook

Tak for din besked!

Vi har modtaget din besked og vil vende tilbage hurtigst muligt.

Menu
Kontakt os:
+45 71 74 28 28

Special priser for kunder under selvbetjening

For B2B virksomheder der ønsker selvbetjening for deres kunder, handler det også om, at når kunden logger ind, at de kan se deres egne specialpriser.

Udgivet:

Hvad er specialpriser?

En special pris er den pris som kun gælder for den kunde eller den kundegruppe som de er en del af.

For at kunne se denne specialpris kræver det at kunden har en aftale med virksomheden bagved samt at de er oprettet med login for deres selvbetjenings område, også kaldet B2B kunde login.

Specialprisen er derfor den pris som netop denne kunde betaler for sin vare.

Ofte er prisen givet ud fra den normale salgspris og så en rabat sats på eksempelvis 10%. For kunder der indkøber stort, kan denne rabatsats forhandles på den enkelte varer.

Hvis kunden har forhandlet en generel rabatsats, så kan den gælder for alle varer eller i en given varegruppe.

Hvad er kunde login og selvbetjening?

Når kunden ønsker at bestille varer så kan det normalt gøres via at ringe til virksomheden og foretage en bestilling. En bedre løsning, vil være at tilbyde en selvbetjeningsplatform online, således at kunden selv kan logge ind og oprette denne bestilling. Dette kaldes både for selvbetjening og kunde login. Ofte er det mest relevant for virksomheder der handler med hinanden.

For at få adgang til denne portal, kræver det oprettelse af en konto. Derfor udfylder kunden en ansøgning på hjemmesiden som sendes til virksomheden, der herefter kan gennemgå den og oprette kunden.

Via IndexedPIM eller et ERP system, kan kunden håndteres med deres specialpriser. For nye kunder som ikke har forhandlet sig til specialaftaler, så vil de blive tilknyttet en generel kundegruppe som får ingen eller en fast rabat på alle varer. Det nemmeste er at oprette 3-5 kundegrupper som kunderne kan oprettes i.

Specialprisen er derfor den pris som netop denne kunde betaler for sin vare

Rabatter

Rabatter på varer kan laves på flere måder herunder:

  • Rabat på den enkelte varer

  • Rabat på en varegruppe

  • Rabat på en kundegruppe som er koblet på varer

  • Rabat på en leverandør

Der kan derfor eksistere flere rabatter på samme varer som overlapper hinanden. Her bør man derfor sørge for, at kunden altid får den laveste pris.

Alle rabatter kan derudover have en tidsbegrænset periode som den løber i.

Rigsarkivet

Lad os arbejde sammen om at bygge noget stort!

Bliv en af vores samarbejdspartnere og lad os bygge fede løsninger som skaber værdi for jer og jeres kunder.

Udgivet:

Bliv kontakt af os