At have en effektiv landingsside er utrolig vigtigt, hvis man ønsker en god konvertering. Men hvad er det egentligt, og hvorfor er det vigtigt at arbejde med?

En landingsside er kort fortalt den side, en besøgende ’lander’ på, når de først tilgår din hjemmeside. Det er altså den side, som de eksempelvis lander på, når de klikker på din annonce på Facebook eller gennem linket på dit nyhedsbrev. Det er derfor vigtigt at overveje, hvad du gerne vil have ud af din potentielle kundes besøg.

Vil du have at de køber et produkt eller skriver sig op til dit nyhedsbrev? Så nytter det ikke noget, at landingssiden er din forside, hvor man typisk blot bliver budt velkommen. Her er en produktside eller en tilmeldingsformular en bedre landingsside, da er bedre egnet til at konvertere.

Har du en virksomhed, som leverer større produkter eller services kan du overveje, om købssituationen kræver større tillid, end hvis man eksempelvis sælger covers til

mobiltelefoner. Her er det nok bedre, at landingssiden har information om din virksomhed, tidligere kunder eller måske skilter med ens trustpilotanmeldelser.

For at opsummere, så skal din landingsside stemme overens med det, du ønsker af din kunde. Skal de købe med det samme, så skal de møde produktet med det samme. Vil du hellere opbygge tillid, så kræver det helt andre metoder.